by icia icia

Obiective:
crearea platformei de e-learning utilizand modele virtuale in chirurgia laparoscopica hepatica,- dezvoltarea sistemului de e-learning;
accesibilitatea la nivel national si mondial la acest sistem integrat de invatare, cercetare si evaluare;
formarea de specialisti tineri cu competenta in chirurgia laparoscopica hepatica, crearea de colaborari cu centre de cercetare in acest domeniu, publicarea de articole stiintifice in reviste de specialitate si prezentarea unor comunicari la manifestari stiintifice internationale;

OBIECTIVE
  • crearea platformei de e-learning utilizand modele virtuale in chirurgia laparoscopica hepatica,- dezvoltarea sistemului de e-learning;
  • accesibilitatea la nivel national si mondial la acest sistem integrat de invatare, cercetare si evaluare;
  • formarea de specialisti tineri cu competenta in chirurgia laparoscopica hepatica, crearea de colaborari cu centre de cercetare in acest domeniu, publicarea de articole stiintifice in reviste de specialitate si prezentarea unor comunicari la manifestari stiintifice internationale;
  • initierea si apoi aplicarea la scara larga a unui program de training si cercetare in chirurgia laparoscopica hepatica, util pentru tinerii cercetatori, dar si in contextul educatiei medicale continue.
PREZENTARE            In cadrul acestui proiect de cercetare se urmareste initierea, dezvoltarea, folosirea la scara larga a unei platforme de invatare a chirurgiei laparoscopice hepatice bazata pe uzitarea unor modele virtuale integrate intr-un sistem inteligent si adaptiv de simulare al actului chirurgical. Totodata proiectul urmareste dezvoltarea unui sistem de e-learning (de formare la distanta sau educatie virtuala) pentru invatarea si aprofundarea chirurgiei laparoscopice hepatice. Platforma de e-learning creata reprezinta un sistem nou integrat de predare, invatare, evaluare, bazat pe principii educationale moderne, pe flexibilitate (folosire in diverse regiuni, diferite niveluri de studii) si permite o larga accesibilitate in randul celor carora li se adreseaza.
Adresabilitatea platformei de e-learning este reprezentata de tineri chirurgi si cercetatori care au in centrul preocuparilor lor laparoscopia in chirugia hepatica, stiut fiind stadiul incipient in care se afla utilizarea acestei metode in tratamentul chirurgical al patologiei hepatice in tara noastra, doar cateva centre nationale putand aplica aceasta metoda, dar nicidecum in mod curent. Platforma de e-learning poate fi accesibila si chirurgilor cu experienta pentru a se supraspecializa in chirurgia minim invaziva hepatica, aceasta cale de abordare reprezentand un domeniu multidisciplinar de varf in cercetare.
Abordarea minim invaziva a patologiei hepatice va avea un impact puternic asupra calitatiivietiipacientilor prin scaderea ratei complicatiilor, timpului si cheltuielilor de spitalizare, reinsertie socio- profesionala rapida, o mai buna vizibilitate a campului operator datorata maririi imaginii intraoperatorii.
Adresabilitatea larga in randul tinerilor chirurgi interesati de supraspecializarea in chirurgia laparoscopica va duce la imbunatatirea actului operator chirurgical cu impact asupra evolutiei postoperatorii.
In reproducerea actului chirurgical vor fi integrati algoritmi decizionali de ultima generatie, cum ar fi algoritmii genetici, retelele neuronale, sistemele decizionale bazate pe logica fuzzy.
Sistemul urmareste atat perfectionarea tinerilor chirurgi in cele mai noi abordari minim invazive in chirurgia hepatica si dezvoltarea vocationala a unor tehnici noi cat si imbunatatirea unor tehnici existente urmarind imbunatatirea radicala a evolutiei intra- si post-operatorii a pacientilor.
Dezvoltarea platformei de initiere si aprofundare in chirurgia laparoscopica hepatica va avea ca scop cresterea vizibilitatii pe plan international a tinerilor chirurgi romani, cu realizarea integrarii activitatii lor in cea a diferitelor centre din strainatate care au experienta in acest domeniu. Platforma de e-learning poate fi deschisa astfel si in scop de predare, centre din strainatate cu experienta in acest domeniu putand propune metode si tehnici noi de invatare si evaluare.
REZULTATE ESTIMATE
REZULTATE OBTINUTE
Alte Informatii
Documente relevante: